Yozgat 112 Acil Çağrı Merkezi, en düşük asılsız ihbar alan  iller arasında yer aldı.
Yozgat’ta asılsız ihbarlar konusunda yapılan bilgilendirme çalışmalarından olumlu dönüşler alındı.  
Yozgat 112 Acil Çağrı Merkezi’ne  yapılan asılsız çağrı ihbarı büyük oranda düşüş gösterdi. Yozgat Valiliği’nin yürüttüğü bilgilendirme, bilinçlendirme ve farkındalık çalışmalarıyla vatandaşlar 112 Çağrı Merkezi’ni daha hassas kullanmaya başladı. 
Yozgat Valisi Mehmet Ali Özkan,  Yozgat’ın en az asılsız çağrı yapılan iller arasında yer alması  nedeniyle vatandaşlara 112 Acil Çağrı numarasını ararken daha bilinçli ve hassas davrandıkları için teşekkür etti.
Vali Özkan, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yönelik asılsız çağrılarla ilgili bilgilendirme çalışmaları ve vatandaşların duyarlılığı sayesinde ülke genelinde en düşük asılsız çağrı alan il unvanını kazandığını aktardı. 
Vali Özkan, Vatandaşların gösterdiği hassasiyet ve bilgilendirme çalışmalarının Yozgat’ın ülke genelinde en düşük asılsız çağrı alan il olmasında önemli bir rol oynadığının altını çizdi.
Vali Özkan, “112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan gereksiz ve asılsız çağrılar, sağlık personelinin zamanını kaybetmesine ve gerçek acil durum çağrılarına daha geç ulaşılmasına neden olabiliyor. Bu sebeple, hemşehrilerimizin gösterdiği olumlu tutum, acil durum hizmetlerinin daha etkili bir şekilde işlemesine imkan tanıdı. Bu konuda emeği geçen herkese ve hassasiyetlerinden dolayı vatandaşlarımıza teşekkür ederiz. Asılsız çağrılar konusunda duyarlılığın devam etmesi ve bu başarının sürdürülmesi için hep birlikte çalışmaya devam etmeliyiz” dedi.
112 Acil Çağrı Merkezi'ni yardım çağrıları dışında gereksiz yere meşgul edenler hakkında 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu ve 112 Acil Çağrı Merkezi kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği'nin 23/2. maddesine göre cezai işlem yapılıyor.                      ÇETİN MERMERTAŞ

Editör: Hakimiyet Gazetesi