Eğitim

Eğitimde Türkiye Yüzyılı

Abone Ol

Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı'na yakışır bir şekilde, maarif anlayışlarını çağın gereksinimleriyle uyumlu hale getirerek, milli ve manevi değerleri geleceğe taşımak için önemli bir sorumluluğu üstlendiklerini söyledi.
Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, 2024- 2025 Eğitim Öğretim Yılı için bir mesaj yayımladı.
İl Müdürü Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ışığında geleceğin gereksinimlerine uygun  bir eğitim sistemi içerisinde olacaklarını ifade etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Altınkaynak açıklamasında şunları kaydetti: Değerli Meslektaşlarım, Kıymetli Veliler ve Sevgili Öğrenciler, Yeni bir eğitim-öğretim yılına daha hep birlikte adım atmanın heyecanını yaşıyoruz. Bugün, geleceğin Türkiye'sini inşa edecek nesillerimizin eğitimine yönelik büyük bir sorumluluk ve heyecanla yeni bir döneme başlıyoruz. Bu yeni eğitim yılına başlarken Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ışığında, geleceğin gereksinimlerine uygun bir eğitim sistemi oluşturma gayreti içindeyiz. Amacı- mız, Türkiye Yüzyılı' nda toplumsal değerleri gözeten kalbi selim, aklıselim ve zevki selim sahibi bireyler yetiştirmektir.
21.yüzyıl, bilgi ekonomisinin ön plana çıktığı bir dönem olarak tanımlanmaktadır. Artık klasik ekonomi anlayışından, bilginin en değerli sermaye olduğu bir döneme geçiş yapıyoruz. Bu çerçevede eğitim sistemimizin temel hedefi; öğrencilerimizi bilgiye erişim, bilgiyi analiz etme ve bu bilgiyi ekonomik değere dönüştürebilme yetkinlikleri ile donatmak anlayışında olacaktır.
Bilgi ekonomisi, sadece teknik bilgiye sahip olmayı değil aynı zamanda bu bilgiyi toplumsal refahın artırılmasında kullanabil- meyi de gerektirir. Bu bağlamda eğitim sistemimizde, öğrencilerimizin yenilikçi düşünme, problem çözme ve girişimcilik beceri- lerini geliştirecek yaklaşımlar üzerinde duruyoruz. Onların sadece bilginin tüketicisi değil aynı zamanda bilgi üreticisi olmalarını hedefliyoruz.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sadece bireysel başarıyı değil toplumsal faydayı da ön planda tutan bir yaklaşıma sahiptir. Bu model, ortak akıl ekosistemini temel almaktadır. Eğitim, sadece öğretmenlerin ve okulların sorumluluğuyla değil toplumun tüm kesimlerinin katılımıyla daha da güçlü hale gelir. Bu ekosistem sayesinde çocuklarınızı çok yönlü bireyler olarak yetiştirebilir, onların sosyal ve duygusal becerilerini de güçlendirebiliriz.
2024-2028 Stratejik planımızda da belirttiğimiz üzere; veliler, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve iş dünyası gibi paydaşlarımızın da eğitim süreçlerine aktif olarak dahil olmalarını önemsemekteyiz. Öğrencilerimizin, yaşadıkları toplumun bir parçası olduklarını hissetmeleri ve bu topluma katkı sunma bilinciyle yetişmeleri bizim için büyük bir önem arz etmektedir.
21. yüzyılın getirdiği değişimler, eğitimde de köklü bir dönüşümü zorunlu kılmaktadır. Artık öğrencilerimize sadece akademik bilgi vermek yeterli değildir. Onların eleştirel düşünıne, yaratıcı problem çözme, dijital okuryazarlık, işbirliği ve iletişiün becerileri- ni de geliştirmemiz gerektiği bilincindeyiz. Bu beceriler, öğrencilerimizin gelecekteki belirsizliklere karşı daha dirençli olmalarını ve değişen dünyada başarılı olmalarını sağlayacaktır. Eğitim programlarınız, öğrencilerimize bu becerileri kazandırmak üzere yapılandırılmıştır.
Günümüzde bilgi, artık sadece tek bir disiplinin sınırları içerisinde kalmamaktadır. Disiplinler arası bakış açısı, karmaşık prob- lemlere daha kapsamlı çözümler getirme imkânı sunmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nde de bu bakış açısını önemsiyoruz. Öğrencilerimizin; farklı disiplinler arasında bağlantılar kurabilme, bilgiyi entegre edebilme ve çok boyutlu düşünme becerilerini kazanmalarını hedefliyoruz.
Değerli paydaşlarımız, Bu eğitim-öğretim yılında da hep birlikte büyük bir gayretle çahşacak, geleceğin Türkiye'sini inşa edecek nesilleri yetiştirmeye devam edeceğiz. Bu yolda öğretmenlerimize, velilerimize ve tüm paydaşlarımıza büyük görevler düşmektedir. Sizlerin katkılarıyla çocuklarımızı en iyi şekilde yetiştireceğimize olan inancım tamdır. Bu vesileyle 2024-2025 eğitim-öğretim yılının hepimize hayırlı olmasını temenni ediyor, başarılarla dolu bir yıl diliyorum.