Yozgat’ta  rehberlik ve eğitim alanında yürütülen başarılı çalışmalar uluslararası boyutta dikkat çekmeye devam ediyor. Yurt içi ve yurt dışı çalışmalarında adından sıkça söz ettiren Yozgat Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğretmenlerinin hazırladığı makale uluslararası akademik bir dergide yayınlandı.
Yozgat Fatma Temel Turhan BİLSEM öğretmenlerinin rehberlik hizmetlerine yönelik görüşlerinin ele alındığı araştırma, uluslararası akademik bir dergide yayınlanarak bilim dünyasına katkı sundu. 
Araştırma, Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Güner Berkant, Yozgat Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi Kurum Müdürü Abdulkadir Koyuncu ve Bilim ve Sanat Merkezi Rehber Öğretmeni Mevlüde Çağlayan tarafından gerçekleştirildi.
Rehberlik hizmetlerinin BİLSEM'lerdeki eğitim sürecindeki önemini ve etkisini ortaya koymayı amaçlayan araştırma eğitimde kaliteyi artırma yolunda önemli bir adım oldu.
Yozgat Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi'nin rehberlik hizmetlerinin bilimsel bir bakış açısıyla ele alındığı bu çalışma, öğretmenlerin rehberlik süreçlerine dair değerli görüşlerini ortaya koyuyor. 
Çalışma sonuçları, BİLSEM'lerde rehberlik hizmetlerinin niteliğinin artırılmasına yönelik öneriler sunarken, benzer merkezler için de rehber niteliği taşıyor.
Eğitimde kaliteyi artırma yolunda önemli bir adım olan bu araştırma, uluslararası alanda bilim ve sanat merkezlerinin gelişimine katkı sağlama potansiyeline sahip. BİLSEM'lerde rehberlik hizmetlerinin eğitimdeki rolünü güçlendiren bu değerli araştırma, Yozgat'ın eğitim bilimleri alanında uluslararası görünürlüğünü artırarak, geleceğe ışık tutuyor.
Yozgat Fatma Temel Turhan BİLSEM Müdürü Abdulkadir Koyuncu,  araştırmanın amacının  Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin rehberlik hizmetlerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi olduğunu söyledi.
Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılarak öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildiğinin altını çizen Koyuncu, Veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin rehberlik hizmetleri konusundaki deneyimlerini, karşılaştıkları güçlükleri ve çözüm önerilerini ayrıntılı bir şekilde anlamaya yönelik sorular içeren, görüşme formu kullanıldığını aktardı. 
Görüşmelerden elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapıldığına değinen Koyuncu, “Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, çalışmaya katılan öğretmenlerin Bilim ve Sanat Merkezlerinde çalışma konusunda deneyimli oldukları, rehberlik hizmetlerinin esas amacını uyum becerilerinin geliştirilmesi, tanıma ve yönlendirme faaliyetleri olarak gördükleri, Bilim ve Sanat Merkezlerine özgü bir rehberlik programının olmayışından, öğrenci grup ve yaş farklılıklarından ve yüksek akademik beklentiden kaynaklı güçlükler yaşadıkları belirlenmiştir. Bu güçlüklerin rehberlik hizmetlerinde verimi düşürerek öğrencileri olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, Bilim ve Sanat Merkezlerinde danışman öğretmenlerin yürüttüğü rehberlik hizmetlerine özgü bir program geliştirilmesi, uygulama rehberi oluşturulması ve veliler ile iş birliği yoluyla sorunların çözülebileceğine dair önerileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır” dedi.
                 ÇETİN MERMERTAŞ