Yozgat'ta 112 Acil Çağrı Merkezi'nde görevli personeller, aldıkları eğitimlerle acil durumlarda vatandaşlara doğru müdahale yöntemlerini telefonda anlatarak hayat kurtaracak.
Yozgat’ta sağlık çalışanlarının kriz yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla düzenlenen Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi (Komuta Kontrol Merkezi) Eğitimi tamamlandı.
Sağlık Bakanlığı tarafından Yozgat İl Sağlık Müdürlüğü'nde düzenlenen "Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Komuta Kontrol Merkezi Eğitimi"ne 12 personel ve 5 doktor katıldı. Eğitimde, alışveriş merkezinde boğazına cisim kaçan bir hastanın canlandırıldığı senaryo ile teorik ve uygulamalı bilgiler verildi.
Eğitim sayesinde sağlık personeli, 112 Acil Sağlık ekipleri olay yerine ulaşana kadar geçen sürede, özellikle ilk yardım bilgisi olmayan vatandaşlara telefonda nasıl müdahale edebileceklerini anlatacak.
İl Sağlık Müdürlüğü 112 Eğitim Birimi Sorumlusu Çilem Hazer, eğitimle ilgili olarak şunları söyledi: "Eğitimde çağrı karşılayan personelimize vaka ile kuracağı iletişimden stres yönetimine, etik kurallardan hukuki sorumluluklara ve tıbbi acil çağrı algoritmalarının uygulanmasına kadar birçok konuda teorik ve uygulamalı eğitim verildi."
Hazer, amaçlarının vaka ihbarı yapan ve özellikle ilk yardım bilgisi olmayan vatandaşlara, sağlık ekipleri gelene kadar doğru müdahaleyi öğretmek olduğunu anlattı.
Çankırı 112 Komuta Kontrol Merkezi Sorumlularından Alev Çakıcı ise telefonda vakaya ve yakınlarına doğru ilk yardım desteği vererek zaman kaybetmeden hayat kurtarmayı amaçladıklarını belirtti.
Amasya'dan gelen Acil Tıp Teknisyeni İlkay Satılmış da erken müdahalenin hayat kurtardığını belirterek, sağlık çalışanlarının telefonla hasta ve yakınlarını yönlendirerek vakaya en kısa sürede müdahale edilmesine yardımcı olduklarını söyledi.
         BAHADIR MUHLİS GÖKGÜL