Reklam değil.
Sosyolojik bir tespit.
Üstelik sosyologların bile haberi yoktur bu durumda.
Klinik psikologlar daha iyi anlar.
Marketi gidip kağıt mendil isterken “selpak” dersin.
Oysa selpak bir markadır.
Bu marka öğle bir işlemiş ki artık kağıt mendilin adı olmuştur.
Yine markete gittiğiniz de koka kola istersiniz.
Oysa o da bir markadır.
Bu da işlemiştir bize…
Yine markete gidelim.
Yumuşatıcı değil Yumoş istersin.
Oysa Yumoş bir markadır.
Akla gelen, yerleşmiş, kanıksanmış bazı durumlar var.
Bunlar şehirler içinde geçerlidir.
Mesela Yozgat deyince sizin aklınıza gelen ile Yozgatlı olmayanların aklına gelenler biraz farklı.
Bu durum aynı selpak ile kâğıt mendil ilişkisine benzetiyorum.
Ne yaparsanız yapın o Selpak olma durumu bir türlü bitmiyor.
İnsanlar kâğıt mendil değil yine selpak diyor.
Yozgat için ne diyorlar ve bu olumsuz bir algıya çıkıyorsa bunu nasıl değiştireceğiz.
Şehitler diyarı diyoruz ama aynı zamanda isyanın memleketi de diyenler var.
Bizim yobaz olduğumuzu düşünende çok sayıda insan var.
Gündüz vakti adam da kesermişiz.
Daha çok şey var ama bunları dile getirerek moral bozmayalım.
Tüm bu algılar zaman içerisinde yerleşmiş.
Terk edilmesi çok zor durumlar.
Bu netice bir algıdır.
Ve bu algı kişinin Yozgat’a gelmesiyle ya da bir Yozgatlı ile tanışmasıyla son bulur.
Çünkü gerçekler bambaşkadır.
Bugün bir çoğunuz “aa Yozgatlıya hiç benzemiyorsun” dendiğine şahitlik etmişsinizdir.
Bu söz bile bizleri neye benzettikleri konusunda yeter de artar da…
Bu nasıl değişir.
Bunu nasıl ortadan kaldırabiliriz!
Tüm ülkeyi Yozgat’a getirseniz.
Tüm ülkeyi gerçek Yozgatlılar ile tanıştırsanız buna son verme ihtimaliniz var.
Lakin bu hayatın olağan akışına ters.
Peki nasıl olacak?
Tüm ülke Yozgat’a gelmiyorsa, tüm ülkeye Yozgat’ı nasıl tanıtacaksınız.
İşte Evren hoca da bunu kendine dert etmiş.
Rüzgarı tersine çevirmek için şehrin bileşenlerden bir beyin fırtınası yapması noktasında taşın altına elini sokmuş.
Yozgat kendisini en iyi enstrümanlarla tanıtması, şehrin bu konuda aynı heyecanı yaşaması hiç olmadı bir konuda marka şehir olması noktasında İnisiyatif almış gözüküyor.
Bizim bile artık pes ettiğimiz bir konuda şehri tekrar heyecanlandıracak adımlar atılacak.
Niyet hayır olunca akıbetinde hayırlı olacağına inanıyorum.
Bir dinlemek lazım.
Bir kulak kabartmak lazım.
Şimdiye kadar Yumoş ile yıkadığımız saçlar maalesef yeterince yumuşak olmuyor.
Yumuşasın diye de elbiselere sürdüğümüz kremlerde anlamsız artık.
Yozgat markası arıyor.
Makul ve mantıklı olanı…
Nedir Yozgat’ın markası…
Gastronomik düşünmeyin zira deninde ve olmadı.
Medeniyetler desek toprağın altında daha çıkaramadık.
Ama illa vardır bir şeyler…
Adı doğru konmuş…
Doğru planlanmış…
Ve herkesin inandığı bir şeyler…
YUMOŞLA YIKANAN SAÇLAR
Soner TUMGAN
Yorumlar